Login  | Free Registration

My Profile

Profile Avatar
talkalaia
*******
*******, ******* *******
*******
******* ******* *******

کویل های ساندویچ شده یا "پنکیک" از هادی های مسطح که به شکل مارپیچی پیچیده شده اند تشکیل شده اند و به دلیل چیدمان هادی ها در دیسک ها به این نام خوانده می شوند. دیسک های متناوب به شکل مارپیچی از بیرون به سمت مرکز در یک آرایش درهم با سیم پیچ های مجزا که روی هم چیده شده و توسط مواد عایق مانند کاغذ ورق پلاستیکی از هم جدا می شوند ساخته می شوند. کویل‌ها و سیم‌پیچ‌های ساندویچی در ساخت هسته‌ای از نوع پوسته رایج‌تر هستند.
. سرویس تعویض روغن ترانس ترانسفورماتور از آنجایی که شار مغناطیسی یک مسیر بسته در اطراف سیم پیچ ها دارد، این مزیت کاهش تلفات هسته و افزایش بازده کلی را دارد. در حالی که سیم آلومینیومی سبک‌تر و به طور کلی ارزان‌تر از سیم مسی است، سطح مقطع بزرگ‌تری از هادی باید برای انتقال جریانی مشابه با مس استفاده شود، بنابراین عمدتاً در کاربردهای ترانسفورماتور قدرت بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

سیم‌پیچ‌های حلزونی که به عنوان سیم‌پیچ‌های پیچی نیز شناخته می‌شوند، آرایش سیم پیچ استوانه‌ای بسیار رایج دیگری است که در کاربردهای ترانسفورماتور جریان بالا با ولتاژ پایین استفاده می‌شود. سیم‌پیچ‌ها از هادی‌های مستطیلی با مقطع بزرگی تشکیل شده‌اند که در کنار آن با رشته‌های عایق‌شده به‌طور پیوسته در طول سیلندر پیچیده شده‌اند، با فاصله‌دهنده‌های مناسبی که بین پیچ‌ها یا دیسک‌های مجاور قرار می‌گیرند تا جریان‌های گردشی بین رشته‌های موازی به حداقل برسد. سیم پیچ به صورت مارپیچ شبیه مارپیچ به سمت بیرون پیش می رود.

My InBox

My Messages

FromSubjectDateStatus
Page size:
select
 0 items in 1 pages
No records to display.